Klima třídy
Projekt klima třídy se zaměřuje na systematickou implementaci hodnotového sportu rugby do školního prostředí. Jeho cílem je zlepšovat mezilidské vztahy, týmovou spolupráci a podporovat pozitivní třídní klima prostřednictvím prožití pěti hodnot rugby. Prostřednictvím těchto aktivit se projekt podílí na plnění RVP.
Co program přináší:
výrazné posílení třídního klimatu
společné prožitky, které stmelí kolektiv
jasně stanovená pravidla fungování
snížení konfliktů a podpora spolupráce
praktické aktivity, které učitelé snadno aplikují i po skončení programu
Klima třídy je 1 - 3 denní program přizpůsobený danému stupni a aktuálnímu klimatu ve třídě. Opíráme se o systém hlavních 5 hodnot. Využíváme dynamiku procesu hodnota - hra - reflexe.
Zaměření na hodnoty dle věkových skupin
- poznáváme - Mateřská školka a 1. stupeň
- prožíváme - 2. stupeň
- posilujeme - SŠ a VŠ
Objevování pěti hodnot se může dít v tomto rytmu
Školka - Nadšení a vášeň - Název programu - Hlava nemusí být kulatá
Respekt - Chovat se k ostatním tak, jak bych chtěl, aby se chovali oni ke mně
Disciplína - Nepodvádět, ani když se nedaří, získávat důvěru přátel. Hrát si podle pravid
První stupeň - Čestnost - Název programu - Poselství vesmírných draků
- Čestnost - Dokázat přiznat svou chybu, mít radost, budu mít čestné kamarády.
- Soudržnost - Spolupracovat jak ve škole tak také doma, hezky vycházet s druhými ve třídě.
Prožití pěti hodnot.
Druhý stupeň - Soudržnost - Název programu - Férově a spolu
- Jednat férově ve škole i mimo ní, Získávání sebedůvěry postavené na silném charakteru.
- Podporovat se i v těžkých chvílích, budu vědět, jak ostatním pomoct překonat překážky.
- Hledat energii pro překonávání překážek všeho druhu, prožívat přítomný okamžik.
- Nepodvádět, ani , když se nedaří, nebudu se bát, že se provalí lež.
- Být na sebe tvrdý, zvládat své emoce.
- Přijímám druhé bez hodnocení, nerozčilovat se když má někdo jiný názor.
Posilování pěti hodnot.
Střední školy – Disciplína - Název programu - Krok k dospělosti
- Během týmové promluvy, nechám mluvit i ostatní, aktivně při hře komunikují.
- Respektuj vždy rozhodnutí spolužáka, učitele, i když s ním nesouhlasíš, vyjádřím respekt tím, že budu hrát na plno.
- Z neúspěchu neviním ostatní, chyby hledám u sebe a nesu za ně odpovědnost, ve svém chování jdu vždy příkladem.
- Když se mi něco nepovede, zdržím se vulgárních projevů, po utkání po sobě uklidím šatnu.
- Do čeho se pustím, to chci dokončit a udělat dobře, nenechám se snadno odradit, účastním se školních akcí a pomáhám s jejich přípravou.
Vysoká škola – Respekt - Název programu - Vykročení do života
- Když se nedaří, nehledám viníka, hledám raději řešení situace, poradím mladšímu, méně zkušenému.
- Než začnu někoho hodnotit, snažím se nejdříve pochopit jeho názor, při příchodu pozdravím, při odchodu se rozloučím.
- Přiznám svoji chybu, pokud jsem se choval v rozporu s pravidly, přestanu tak činit a omluvím se.
- Pokud nejsem kapitán, na rozhodčího nemluvím, na srazy a tréninky chodím vždy v čas.
- Raduji se z úspěchu svého i ostatních, raduji se i z malých týmových úspěchů.
Podívejte se také na naši další nabídku tématických programů.




